همه چیز در مورد ویلن

((موسیقی پیغامی است آسمانی که از هر فلسفه و منطق بالاتر))

همه چیز در مورد ویلن

((موسیقی پیغامی است آسمانی که از هر فلسفه و منطق بالاتر))

بیوگرافی استاد اسد الله ملک

اسد الله ملک در 14 مرداد سال 1320در محله "دروازه دولت" تهران متولد شد. در عنفوان کودکی و نوجوانی حدود سه سال از محضر بزرگ طلایه دار این موسیقی "ابولحسن صبا" بهره های فراوان جست و بزودی جز شاگردان خاص ایشان محسوب شد. سپس از محضر اساتیدی چون روح الله خالقی ، هنگ آفرین و علی محمد خادم میثاق و ... به تکمیل آموخته های خویش و تجربه اندوزی مشغول گشت.در همان سالهل استاد خالقی ، ایشان را در ارکستر انجمن ملی موسیقی که توسط خود ایشان اداره میشد پذیرفتند و بدین ترتیب در بزرگی به روی پیشرفت و شکوفایی ایشان باز شد. بعد از آن سالها "اسدالله" جوان که از هنرستان موسیقی فارغ التحصیل شده بود موفق به دریافت لیسانس موسیقی از دانشگاه هنرهای زیبا گردید.

آغاز فعالیتهای ایشان در رادیو مربوط میشود به سال 1337 که در آن سال با ساختن قطعه "گریه لیلی" در مایه دشتی با کوک مخصوص (ر-می-دو-لا) و قطعه چهارمضرابی در مایه اصفهان با کوک مخصوص(می-لا-لا-می) و اجرای آنها با ویولن ، اشتهار فراوان یافتند. از آن هنگام به بعد ایشان با سبک منحصر به فرد خود در نوازندگی و آهنگسازی درهای بسته بسیاری را برای این موسیقی گشودند.

از جمله خوانندگانی که مرحوم استاد ملک با آنها همکاری داشتند میتوان به اکبر گلپایگانی، محمود محمودی خوانساری، ایرج، محمدرضا شجریان، کوروس سرهنگ زاده و ... اشاره نمود که ثمره سالها همکاری آنها با استاد ملک آهنگهای زیبایی چون تکدرخت، مرغ شباهنگ، جدایی تو، حکایت دل و ... است که سالها با ذوق و قریحه مردم این بوم کهن پیوند خورده بودند

در سالهای پس از انقلاب که بسیاری از اساتید خانه نشین شده بودن ایشان مبارزه خود را برای اعتلای این موسیقی متوقف نکردند و حتی بسیاری از هنرمندان "گلها" را به همکاری مجدد فرا خواندند که میتوان به اساتیدی چون فضل الله توکل اشاره نمود که به دعوت ایشان پاسخ مثبت دادند. در همین اواخر ایشان ایشان شروع به ضبط آثار ارکستریشان با سازبندیهای مختلفی (مانند ویلن - عود ، ویلن - سنتور - سه تار ، ویلن - قانون ، ویلن - عود - سنتور و ...) کردند که میتوان به کاستهای "نغمه رویایی" ، "سمیرا" ، نغمه ها" و.... اشاره نمود که هر کدامشان سرشار از قطعات زیبایی برای همنوازیست

آفتاب عمر این استاد دوست داشتنی در بهمن 1380 غروب کرد و جامعه بزرگ هنر را در غمی بزرگ فرو برد

نظرات 2 + ارسال نظر
مهی چهارشنبه 3 مهر‌ماه سال 1387 ساعت 20:07 http://MAHI-LOVE.BLOGFA.COM

وبلاگ خوبی دارید من ازش خیلی استفاده کردم .خود شما هم مث من ویلن می زنید؟ ممنون از اینکه به وبلاگم سر زدید

سلام

خیلی ممنون از اینکه به دیدن ئب من آمدید
بله من ۵ ساله ویلن میزنم

و عاشق ویلن هستم

راستی وب خیلی خوبی دارید.

شیما جمعه 4 بهمن‌ماه سال 1387 ساعت 01:56 http://www.glseek.com/meta_search_box.html

سلام دوست عزیز. از سایت خیلی خیلی خوبتون تشکر می کنم . منم برا زیبا شدن سایتتون بهتون توصیه می کنم که یکی از 18 نوع سرچ باکس موتور جستجوگر قدرتمند glseek را که واقعا خیلی خیلی خوشکلن در سایت خودتون قرار دهید. نمونه و کد این سرچ باکس را می توانید در سایت اصلی موتور جستجوگر به آدرس زیر مشاهده کنید.بعد از گرفتن کد میتونید کد رو مثلا در قسمت "ویرایش قالب" و یا هرجای دیگر سایتتون قرار دهید.

http://www.glseek.com/meta_search_box.html

salam
haleton khobe khili mamnon az inke be fekre web man hastin ,,bashe hatman dar asrahe vakht man anjam vazife mikonam
khili mamnon ke address sito be bande dadid be omid zibay
ba tashkor

sina

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد