همه چیز در مورد ویلن

((موسیقی پیغامی است آسمانی که از هر فلسفه و منطق بالاتر))

همه چیز در مورد ویلن

((موسیقی پیغامی است آسمانی که از هر فلسفه و منطق بالاتر))

ویلن

ویولون ساز زهی آرشه‌ای است. این ساز کوچکترین عضو خانواده ویولن است.

برای نواختن معمولا روی شانه چپ قرار می‌گیرد و با آرشه که در دست راست نوازنده است نواخته می‌‌شود.

سیم‌های ویولن از زیرترین تا بم‌ترین سیم به ترتیب زیر کوک (ساز) می‌‌شوند: می سیم اول، لا سیم دوم، ر سیم سوم، سل سیم چهارم.

بنابراین اصوات سیم‌های مجاور نسبت به‌یکدیگر فاصله پنجم را تشکیل می‌‌دهند. در این وسعت صدا ویولن قادر است تمام فواصل کروماتیک غربی و فواصل کروماتیک مخصوص موسیقی ایرانی و هر موسیقی دیگر را حاصل کند.

جالب این که در عربی ویولون را با نام فارسی «کمان» می‌نامند

نظرات 2 + ارسال نظر
هاشم شنبه 30 تیر‌ماه سال 1386 ساعت 23:35

اولین موسیقی مورد علاقه من ویلون است عشق من .روح.جان.ارامش.من.ویلون است.وارزوی نواختن حرفهای انرا دارم.بعد از چه مدتی میتوان حرفهای شد

Salam
Khobid ???
Khili mamanon ke be web log man amadid va tashakor mikonam ke az in weblog khoshton amade omidvarm az in mataleb bahare borde bashid

ارزو چهارشنبه 29 خرداد‌ماه سال 1387 ساعت 03:45 http://arezoohayeman.blogfa.com/

سلام وبلاگ جالبی داری واقعا مفید بود من که حسابی لذت بردم واقعا خسته نباشی اگه با تبادل لینک موافقی خبرم کن منتظرم

mosighi pighami ast asemani ke az har falsafo mantegh bala tar ast.
(beethven)

salam arezo khanom
khobid?
mamnon az inke be weblog man sar zadid,
bale man movafgh hastma ke ba shoma tabodel link konam

ba tashkor az shoma

sina (violin)

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد